PACIFIQUEM L´AVINGUDA PRÍNCEP D´ ASTURIES

AVINGUDA SI  AUTOVIA NO
 

        Els veïns i comerciants del Príncep d'Astúries portem a terme una campanya de pacificació de l'Avinguda proposant  a les  autoritats corresponents les  seguents   mesures :

  • Reducció dels carrils de circulació i reestructuració  de l'Avinguda per tal de disminuir l'excesiva contaminació acústica i la velocitat del trànsit rodat.
     
  • La  modernització del transport metropolità, per disminuir la contaminació acústica i atmosfèrica.
     
  • Eixamplar les voreres, incloure-hi més arbres  nova il.luminació per facilitar que els veïns gaudeixin amb seguretat d'una Avinguda pensada pels vianants i dinamitzamant  l'activitat comercial de la zona. 
  • Més seguretat i presència policial, en especial els caps de setmana.
     
  • Zones de càrrega i descàrrega.
  • Un carrer amigable i pacific , amb nens que vagin a l´escola tranquils , amb  avis que pugin caminar .
  • Que les persones amb minusvalíes hi puguin transitar normalment .
  • QUE LA GENT NO HAGI DE PENSAR AMB TRANSITAR PER ALTRES CARRERS PER TAL D´EVITAR LA GRAN CONTAMINACIÓ I SOROLLOSITAT
  • PROUS ACCIDENTS  LA AVINGUDA, ES PERILLOSA I POC HUMANA.

SUMA’T A LA NOSTRA INICIATIVA I AFEGEIX LES TEVES RECOMANACIONS PER TAL QUE POGUEM POTENCIA LA SALUT  I LA QUALITAT DE VIDA DE TOTS ELS VEÏNS I COMERCIANTS DE PRÍNCEP D'ASTÚRIES

 

El veïnat opina

Test, just a test

Antwanhep 2018-12-28
Hello. And Bye.

Pla definitiu?

Albert 2017-04-06
Bona tarda,

Sóc des de fa no res nou veí de l'Avinguda Príncep d'Asturies. Com a veí de Gràcia al seu dia ja vaig votar favorablement a la proposta de remodelació d'aquest carrer, però com no era veí del carrer tampoc he seguit molt d'aprop el tema i no vaig assistir a la presentació del pla. He llegit tota la documentació al respecte, però no aconsegueixo aclarir si el aquest pla que l'Ajuntament va presentar és definitiu o si encara es pdoen introduir canvis significatius. Sense cap ànim d'entrar en polèmiques, jo sóc partidari de reduïr al màxim el trànsit rodat i el que més trobo a faltar en aquest pla és haver perdut la possibilitat de disposar d'un carril bici.

Algú que hagi seguit d'aprop el procés em pot confirmar si aquesta possibilitat del carril bici està totalment descartada? Que el carrer es converteixi en un carrer d'un sol sentit també està descartat? En definitiva, voldria saber si hi ha possibilitat de canvis substancials i en quina data es donarà a conèixer quina és la proposta definitiva, si és que la presentada encara no ho és.

Moltes gràcies,
Albert.

Re:Pla definitiu?

M.Carmen/ Plataforma Príncep D´Astúries 2017-04-07
Bon día Albert, ha costat moltissim arribar fins aquí... Desde el 2009 fent escrits etc....El que més ha costat ha estat una cosa tant absurda ,com poguer aconseguir que els dos Districtes implicats es reunissin i debatéssin el tema de l Avinguda.Era com si fóssim dos paisos diferents, Grácia una vorera i Sarriá Sant Gervassi l´altre.Un cop aconseguit aixó , discutir AMB, i ENTRE, las diferents áreas del Ajuntament , com Mobilitat, Ecología etccc com encarrilar el tránsit treure la perillositat i sinistres a la calçada i voreras, a banda de contaminació acústica i atmosférica. Naturalment hi han uns técnics molt valuosos ,i cada departament tira cap a la seva área es a dir uns no volen que s els colapsi la circulació, uns altres no volen fum.... i amb tot aixó contentá a tots els veïns uns volen transport públic vora a casa seva uns altres no, uns carril bici, uns altres no, ara están treballant amb el projecte executiu, i estem pendents d´aixó. Per descontat que hi han altre opcions, un veï proposaba soterrá el tránsit, es podría fer, uns altres tránsit només amb una direcció, dos carrils de baixada, uns altres 3 de baixada , uns altres de pujada, uns altres no fer res, ja els hi estaba bé. Després el carril bici, amb veu baixa, i no gaire fort, i tothom té las seves raóns i son respectables. La opció proposada a la jornada de exposició pública i a la sessió de retorn, va ser la mes acceptada per els assistens i la més viable per las áreas técnicas de l´Ajuntament. De totes maneras no sé si a la llarga si se segueix amb la politica anti-contaminació,i pacificació de la ciutat será reversible que un carril, es tranformes amb carril bici.
El que sí era important es que es començes a remodelar el carrer. Estem molt farts de accidents, de soroll , de fum , de caigudes i que el comerç s estigui morint per la falta de llum,de espai, excés de tráfic ..perqué la gent no camina per las voreras.

Eliminem el sentit de pujada de Príncep d’Astúries, i fem un carril bici. Prou accidents!

Cesc 2017-03-20
Si volem pacificar de veritat l’avinguda de Príncep d’Astúries, cal que siguem ferms i valents. Cal que tornem als orígens, tal com era l’avinguda fa unes poques dècades, és a dir, de sentit únic descendent seguint el curs de l’antiga riera que era, i donant continuïtat natural a la República Argentina. Seguint el model exitós de l’eixample, convenen carrers de sentit únic alternats: de baixada Torrent de l’Olla, Príncep d’Astúries, Via Augusta i Balmes, i de pujada Carrer Gran de Gràcia, Via Augusta i Balmes (que per les seves dimensions admeten els dos sentits de trànsit).
Eliminant el sentit de pujada a Príncep d’Astúries, no hi ha cap impediment tècnic per incloure unes voreres realment còmodes, i un imprescindible carril bici que uneixi a través de la Gala Placídia la part nord de Barcelona amb la Diagonal. Evitem els accidents de bicicleta, i fem que circulin per un carril segur per tothom!. A més es reduiria notablement el coll d’ampolla que es genera cada dia a la Plaça Lesseps. Els busos de pujada aporten ben poca cosa, dues parades, una de les quals està a tocar de la Plaça Lesseps. I l’altra, ben poc utilitzada. Fem-los pujar per Gran de Gràcia i per Via Augusta-Balmes.

Re:Eliminem el sentit de pujada de Príncep d’Astúries, i fem un carril bici. Prou accidents!

M.Carmen/ Plataforma Príncep D´Astúries 2017-03-21
Bon día Cesc,intentem ser ferms i valents, i crec que ho som, tindríem molta més força, si molta més gent hagués abogat per el carril bici. De totas maneras no tot está perdut, ja suposo que coneixes las dimensions dels carrils bici. També podría ser, més endevant que Mobilitat, que es qui té la ùltima paraula, que segons els resultats del funcionament del tránsit, i conforme disminueixi la afluencia de cotxes, no sería imposible dic i suposo jo, no sería gens díficil poguer reconvertir el carril de pujada en carril bici de dos sentits.( Tinc esperança)
Aixó sería ideal per tots, per els ciclistas, per els que no podem amb el soroll, i amb el fum ,amb els injustos accidents....per els que volem viure " normals".
Peró tingues amb compte que també hi ha un número important de personas, que volen el bus i així ens ho varen fer arrivar. De totas maneres qui decideix al final ,son sobre tot, els diferents departaments del Ajuntament i son uns cuans.
No obstant es ben veritat que tenen moltes ganas de reduir el tránsit i la contaminacio. Al 2020, s han de haber reduit 120.000 cotxes circulant per Barcelona. Salutacions Cesc.

Re:Re:Eliminem el sentit de pujada de Príncep d’Astúries, i fem un carril bici. Prou accidents!

Cesc 2017-04-01
Gràcies per la resposta. Insisteixo que la bicicleta, i la bicicleta elèctrica són un dels eixos de canvi de la mobilitat que està fent i farà la ciutat. Penso que cal aprofitar aquesta remodelació que fa tants anys que reclamem per tal que s'implementi ara. Si ho deixem per més endavant correm el risc que ja no es faci. Eliminar el sentit de pujada dels busos, crec que no és tant traumàtic. Només quedaria realment afectada la parada de Carolines. Els busos podrien pujar per Gran de Gràcia (des de Rambla del Prat o pels Jardinets des de Diagonal), o seguir per Via Agusta cap a Balmes. En tot cas gràcies per la feina. Salutacions

Re:Eliminem el sentit de pujada de Príncep d’Astúries, i fem un carril bici. Prou accidents!

fran 2017-03-22
Sembla que nomes opineu els que nomes aneu a peu o no us moveu per BCN i no necessariament en transport públic o a peu i senzillament no us moveu de casa. Pero jo també soc un veí del barri com vosaltres que per raos diverses, vaig en moto o cotxe i pujo per Princep d Asturies per sortir de BCN i torno a baixar pel mateix carrer per anar al pk de casa meva. Crec que hi ha espais per tots no volguem ser tant egocentrics ja que igual de vei soc jo com vosaltres. Creure que reduir el transit a bcn es LA SOLUCIÓ? DONCS NO . Quan es fa una reforma el problema passa d' un carrer a un altre. Això es "solidari", doncs tampoc. Molts veins no usem transport public perquè a on anem o no arriba o tardaríem el triple si volem anar i tornar a casa per dinar o arribar a una hora raonable. Quan llegeixo propostes de plataformes veinals ja tremolo, ja que nomes saben veure "el seu tram de carrer" però no veuen els greus problemes de mobilitat general que provoca a els "veins" que passem pel vostre carrer. Cada cop que s estreny un carrer, la sensacio de col,lapse es mes gran. A l Eixample està passant i molts veins estan maleint l invent dels de l Ajuntment. A casa meva i soc vei vostre, he posat vidre triple i no sento ni sorolls ni res. Tot es segons t ho prenguis. Ara be si estas tot el dia al balco mirant el carrer segur que a molts se us passa pel cap moltes ideis. Ajo no tinc tenps de pensar tant. Arribar quan mes aviat a casa i ràpis i poder descansar que tambe m ho mereixo... SALUT.....

Re:Re:Eliminem el sentit de pujada de Príncep d’Astúries, i fem un carril bici. Prou accidents!

CESC 2017-04-01
Benvolgut Fran, fas afirmacions i suposicions sobre les quals no en tens ni idea. Sóc resident a Príncep d'Astúries des fa molts anys. Tinc l'aparcament (dos vehicles) al mateix carrer i "malauradament" sortim i tornem cada dia amb els dos vehicles, per les mateixes raons que tu. El fet és que l'avinguda està sobredimensionada pels vehicles que hi circulen. De fet ja s'ha eliminat un carril de baixada i no hi ha hagut cap canvi a nivell de congestió ni de colapse. La mobilitat no depèn només de tenir autopistes pel mig de la ciutat. Jo demano un carril bicicleta amb garanties de seguretat. Això també és mobilitat. I si per això cal eliminar un carril de vehicles, Endavant! La pacificació dels carrers i la reducció dels accidents és molt més important que el fet que puguem arribar cinc minuts abans a casa. Tots ens mereixem (no només tu) un vida més segura i amb menys soroll. Ah, i per cert tinc quàdruple vidre a casa. Sort company.

Re:Re:Re:Eliminem el sentit de pujada de Príncep d’Astúries, i fem un carril bici. Prou accidents!

FRAN 2017-04-10
Em moc molt per BCN sobretot a peu, en moto transport public i cotxe, i puc afirmar que en carrers de pujada, ni deu va en bici, sino fixa't que les estacions Bicinbg estan buides, (fontana). La bici es practica per baixar o per pla, pero a BCN de pujada, es un suplici t' ho dic jo que tinc 61 anys i no puc ...........es a dir carrils bici en carrers de forta pujada es una inutilitat, perque per 4 usuarios redueixes circulacio......sino fer un recompte de les bicis que pugen en una hora per gran de gràcia i via augusta. Jo ho he fet un dia qualsevol i........es una frikada demanar aixo....

EL REGISTRE DE LES CAIGUDES/ BRETON AMB L AVINGUDA.

M.Carmen/ Plataforma Príncep D´Astúries 2017-03-07
Sembla ser que els operaris ,que están treballan a aquesta cantonada, están retirant per fi el registre de ferro que amb els anys había anat sobresurtin de la vorera de manera que infinitat de persones ensapegaban , hi ha hagut moltes caigudes greus, de persones grans ,que s´han fet feridas a genolls, a la cara amb las ulleres o simplement personas que no miraban el terra i s accidentaben.
Tot hi esperan las obras, on las voreras serán regulars i no perillosas , un obstacle menys.
Ítems: 1 - 10 de 171
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Comentari nou